Avoimet tiet: Vinkkejä terveenä pysymiseen ajon aikana

Avoimet tiet: Vinkkejä pysyä terveinä ajon aikana

Vaikka autot ovat mukavia, mukavia ja voivat helpottaa elämäämme , pitkät matkat ja paljon ajoa voivat vaikuttaa suuresti terveyteesi. Tämä onerityisen vaikeaa ihmisille, joiden työhön liittyy pitkä työmatka tai paljon ajoa koko päivän.

Oletko huolissasi terveyden ylläpitämisestä pitkillä ajoilla? Open Roads -sovelluksella voit viedä harjoittelusi tien päällä mukaasi. Tarvitset vain seuraavat vaiheet!

Stretch

Paljon aikaa viettäminen autossasi voi viedä kehoasi ja aiheuttaa väsymystä. Voit estää tämän tapahtumasta kokeilemalla kevyesti venyttelyä aina kun ajat. Se voi vahvistaa ja löysätä lihaksiasi, mikä voi säästää paljon tuskaa.

Katso ryhtiä

Oikea ryhti on uskomattoman tärkeää ajon aikana. Varmista aina, että istuimesi on hyvässä asennossa, jotta et törmää selkä- ja niskaongelmiin.

Nesteyttää 

Monet ihmiset eivät tiedä tätä, mutta suurin osa terveysongelmista johtuu kuivumisesta. Lisäksi hydratoituminen on tärkeää, koska tutkimukset ovat osoittaneet, että hydratoituminen voi auttaa sinua keskittymään enemmän tielle. 

Pysäköi kauempana

Jos sinulla ei ole aikaa täydelliseen harjoitteluun, yritä etsiä tapoja sisällyttää liikunta arkeen. Kun ajat kauppakeskukseen tai varastoon, pysäköi autosi parkkipaikan perään, jotta saat muutaman askeleen lisää päivälle.

Nauti runsaasti lepoa

Riittää nukkuminen ei vain pidä terveyttäsi, vaan myös estää sinua löysäämästä. Muista priorisoida unesi, koska se auttaa sinua pitkällä aikavälillä.

Juo vähemmän kofeiinipitoisia juomiaajot

Pitkätaiheuttavat usein kuljettajien runsaan kofeiinin saannin. Vaikka tämä voi auttaa sinua hereillä ajon aikana, siihen liittyy äärimmäisiä sivuvaikutuksia, kuten unettomuus, hermostuneisuus, vatsan ärsytys, pahoinvointi, lisääntynyt syke ja monet muut.

Aloita harrastus

Jos olet tien päällä pitkiä aikoja, voi olla haastavaa käyttää säännöllisesti ja syödä terveellisesti. Siksi suosittelemme kuljettajille vähintään viikoittain vähintään 150 minuutin kohtalaista liikuntaa, kuten reipasta kävelyä. Esisuunnittelu ja rutiinin noudattaminen voivat lisäksi auttaa noudattamaan säännöllisiä liikuntasuosituksia.

Vältä välipaloja pitkin välipaloja

Pitkän matkan aikana sinun on pysähdyttävä muutamassa huoltoasemalla virkistääksesi. Yritä kuitenkin pysähtyä pysähtyessä välttämään houkuttelevia ruoka- ja juomavaihtoehtoja. Vaikka monissa lähikaupoissa ja pikaruokaravintoloissa on nykyään terveellisempiä vaihtoehtoja, suurin osa niistä on täynnä enemmän suolaa ja säilöntäaineita kuin ymmärrät.

Lisätietoja on verkkosivuillamme osoitteessa openroads.fi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *