Taustaa

Kuva vuodelta -82. Sylissä olevasta
motoristinalusta on kehittynyt tällainen
ja takana istuvasta tällainen.
Nolanin mannekiinit
yhdessä.

Elämänarvoni napsahtivat kerraallaan kohdalleen kesällä 1954.

Äitini kotitaloon odotettiin käymään metsänleimaajaa. Kuuntelimme serkkupojan kanssa pihassa tieltä kuuluvaa, lähestyvän moottoriajoneuvon puksuttavaa ääntä. Tuota pikaa pihaan kurvasi odotettu mies Arielinsa selässä, nahkapuvussa ja nahkainen lentäjänlakki päässä.

Hän nosti meidät molemmat kyytiin, ja kävimme ajamassa pikku lenkin. Olin saman tien myytyä (viisivuotiasta) miestä. Ajolenkin loputtua tiesin täydellä varmuudella, että isona poikana minullakin olisi moottoripyörä. Asiasta ei ollut pienintäkään epäilystä.

Aikaa varsinaisesta päätöksestä ensimmäisen oman pyörän hankintaan ehti toki kulua koko lailla. Mutta kun kuusikymmentäluvun alkupuolen ajelin mopolla, ja hieman myöhemmin kaksi pikkuserkkua hankkivat itselleen moottoripyörät, niin pysyihän siinä kiinnostus vireillä pakosta minullakin.

Avoimet tiet: elämä elämisen arvoinen

Sanotaan, että kun löydät intohimosi, kukaan ei voi koskaan ottaa sitä sinulta. Niin tapahtui herra Nolanille, kun hän löysi intohimonsa moottoripyörien keräämiseen. Hän on tällä hetkellä omistaja yli 10 moottoripyöriä ja aikoo lisätä hänen vuosikymmeniä kestänyt kokoelma. Tutustu, mikä ajaa hänet tulemaan mies hän on nyt tässä artikkelissa!

Lapsena Nolan on aina käynyt äitinsä kotona leikkimään serkkujensa kanssa. Oli kesä 1954, kun hän kuuli moottoripyörän äänen lähestyvän, kun he pelasivat pihalla. Se vangitsi heti hänen nuoren poikansa sydämen ja sai hänet kiinnostumaan siitä, mistä ääni tuli.

Nähdessään moottoripyörän, joka tuli näkyviin, hän näki miehen yllään nahka puku nahka lentäjän hattu hänen päänsä. Mies, joka oli heidän naapurinsa, toi heidät ajelulle moottoripyörällään, ja sen jälkeen Nolan lupasi itselleen, että hän omistaisi moottoripyörän varttuessaan. Liity tarina Herra Nolan ostaa hänen ensimmäinen moottoripyörä alla olevassa osiossa.

avoimet tiet: hänen matkansa kerätä moottoripyöriä

Nuorena poikana on vaikea kuvitella, että hän olisi koskaan ostanut moottoripyörää, koska hän oli vielä koulussa eikä ollut penniäkään hänen nimensä. Lapselle, vaikka hän alkaisi säästää, se ei silti riitä ostamaan omaa moottoripyörää. Tämä ei kuitenkaan estänyt Nolania ostamaan ensimmäistä moottoripyöräänsä. Hän vain päätti, että hän omistaisi yhden tulevaisuudessa, vaikka kuinka kauan se veisi.

Aluksi hän oli epäröivä jatkaa tätä unelmaa, mutta kun kaksi hänen serkkunsa lopulta omisti moottoripyörän iässä kuusitoista, hän tuli päättäväisempi ostaa yksi itselleen. Nähdessään unelmansa tapahtuvan ihmisille, jotka hän tiesi vain ruokkivat hänen intohimoaan ja himoaan.

Hän oli 17-kertainen, kun hän alkoi tehdä useita osa-aikaisia töitä säästöjensä ylläpitämiseksi. Mutta vaikka hän työskenteli yöllä, hän ei vieläkään koskaan epäonnistunut alamaistensa ja pysyi aina top 10 hänen luokan. 

Työskenneltuaan vuoden, hän pystyi ansaita puolet hinta hänen unelma moottoripyörä. Hänen äitinsä halusi jo auttaa häntä ja maksaa jäljellä olevan saldon. Kuitenkin Nolan halusi tehdä itsensä ylpeä ostamalla hänen ensimmäinen moottoripyörä hänen kovalla työllä ansaitut rahat. 

Hän jatkoi työskentelyä vielä vuoden. Hänestä tuli barista, tarjoilija, henkilökunta lähikaupoissa, ja muita erikoisia työpaikkoja. Näiden kokemusten kautta hän ei vain ansaita rahaa, mutta hän pystyi oppimaan rakentamaan rapport muiden ihmisten kanssa ja parantaa hänen sosiaalisia taitoja.

19-luvulla Nolanin unelmat toteutuivat viimein. Hän osti ensimmäisen moottoripyörän ilman apua kenellekään, muu kuin hänen kovaa työtä. Hän oli ollut ylpeä itsestään. Hän jopa jakoi kuvan tämän sivuston kokoelmasivulla. Myöhemmin hän tuli sinnikkäämmäksi kerätä enemmän moottoripyöriä oman tyytyväisyytensä. 

Hän valmistui 22-vuotiaana. Kun hän laskeutui kokopäiväistä työtä, tämä innokas mies heti luonut säästötili, jossa hän laittaa kaikki hänen säästöt hänen moottoripyöriä. Hänen elämässään hän ei koskaan vetänyt mitään rahaa tililtä, ellei se ollut moottoripyörän kuluja.  

Tässä ovat seuraavat moottoripyörät hän nyt omistaa:

The Yamaha SR 500

Vuosien työskentelyn ja eteenpäin hänen moottoripyörä matka, hän oli hänen ensimmäinen moottoripyörä hanke nimeltä “Yamaha SR 500.” Tämä malli julkaistiin vuonna 1981. Se oli Britannian ulkoa tyylikäs matta musta runkoon moottorin nahka-katettu istuin.

The Suzuki GS650GT

Suzuki GS650GT on vuonna 1985 julkaistu moottoripyörä. Samanlainen kuin edellinen, se on myös tyylikäs matta musta viimeistely khaki ruskea nahka-katettu istuimet. Moottoripyörä näyttää raskaalta, mutta toimii fantastisesti, mukaan Nolan.

Sen kokonaispituus on 2 180 mm, leveys 870 mm ja korkeus 1 160 mm. 

Lisäksi sen istuinkorkeus on 740 mm, akseliväli 1 450 mm, maavara 150 mm ja kuivapaino 212 kg. 

Moottorityyppi koostuu ilmajäähdytteisistä 673 cc:n inline-4-, 73 hv-, 8-venttiileistä, 9 400 rpm:stä, 8 000 rpm:stä ja 57,2 nm:stä. On myös muita versioita tämän moottoripyörän, joka julkaistiin vuosina 1982 ja 1983. 

Motor Guzzi California II

Nolan kertoi, että hän oli hänen Motor Guzzi California II vuonna 1988, mutta se ei näytä sopivan hänelle tarpeeksi hyvin. Hän jopa totesi, että hänellä oli rakkaus-viha suhde moottoripyörän takia plexus että lisäsi turbulenssi moottoripyörän, jolloin pää ravisteli haalistunut.  

Hän väitti kuitenkin, että istuinten takana oleva työkalupakki on kätevä, koska hän voi tuoda mitä haluaa, kun hän matkustaa.

Hän totesi myös, että ääni ja ulkoa moottoripyörän innoissaan häntä niin paljon, että hän pahoitteli sitä, kun hän myi sen halpa hinta. Kuitenkin hän ajattelee, että Motor Guzzi California II on edelleen yksi parhaista hänen kokoelma huolimatta siitä, että hän ei koskaan halunnut sitä joskus. 

The BMW K100

Hän totesi, että ottaa “BMW K100” todella vei hänen moottoripyörä kokoelma toiselle tasolle. Nolan totesi, että hän on käyttänyt sitä yhdeksän onnellista vuotta ja päätti päivittää spekulaatioita tämän moottoripyörän. 

BMW K100 on paino 536 lb, istuinkorkeus 800 mm ja nopeus 137 mph. Sen teho on 90 PS, vääntömomentti 63,3 lb-ft., ja jarrut kolminkertainen levyjä.

Kuten hänen muutkin moottoripyörät, tämä on myös musta. Nolan on valtava mieleen mustat moottoripyörät, koska hänen mukaansa, se antaa hänelle tunteen maskuliinisuus ja tekee hänestä luottavaisempi ajettaessa. BMW K100 on iso elin, joka voi tehdä se näyttää valtava. 

Verrattuna muihin moottoripyöriin, istuin tämä ei ole tasainen pinta, mutta on tarkoituksella kaareva sopimaan pohjaan. Se on matta musta viimeistely ja hieman valkoista kaiverrettu kirjoituksia sijoitettu vasemmassa alakulmassa moottoripyörän.  

The Moto Guzzi 1100EV

“The BMW K100” -yhtiön jälkeen hän osti “The Motor Guzzi 1100 EV”:n vuonna 1999. Se on yksi hänen suosikki moottoripyöriä, koska sen kevyt mutta tyylikäs muotoilu. Mukaan Nolan, hänelle, se on yksi kehittyneimmistä moottoripyöriä hän koskaan ollut.

Siinä on peilipidike, joka on päällystetty hopealla, kun taas puolet kehosta on päällystetty samanvärisillä. Istuinta varten se on peitetty mattamustalla nahalla ja sen takana on työkalulaatikko. Voit irrottaa ylimääräisen työkalulaatikon moottoripyörän vasemmalla puolella tai vain antaa sen jäädä sinne, jos sinulla on enemmän kohteita tuoda. 

Heti kun tämä malli julkaistiin, Nolan osti sen välittömästi itselleen, koska sen erinomaiset ominaisuudet ja muotoilu. Siinä on jäähdytysjärjestelmä, 5 vaihteinen vaihteisto ja kuivapaino 251,0 kg. 

Lisäksi moottoripyörän pituus on 2 380 mm, leveys 815 mm ja korkeus 1 150 mm. Sen akseliväli on myös 1 560 mm ja istuinkorkeus 770 mm. 

The Honda XR250R

Seuraavaksi hänen kokoelma on “Honda XR250R”, että hän osti vuonna 1994-samana vuonna se julkaistiin. Erilainen kuin mitä hän yleensä ostaa, tämä moottoripyörä on kirkkaat värit verrattuna hänen entinen tumma sävytetty niistä. Tämä moottoripyörä on pienempi elin punainen, keltainen, sininen ja punainen sävyjä maalattu sitä.

Se on täydellinen käyttää käynnissä asioilla jossain lähellä tai vain poimien ystäväsi naapurustossa. Nolanille tätä moottoripyörää voidaan helposti käyttää myös lukiolaiset, koska sen kevyt ja pieni rakenne verrattuna muihin raskaisiin moottoripyöriin.

Mukaan Nolan, tämä moottoripyörä on käytetty hänen perheensä pitkään, erityisesti hänen lapsensa, koska se oli helppo ajaa. Kehon väri, muotoilu ja malli oli myös fantastinen. Kuitenkin, koska se oli lähes käytetty joka päivä, se heti osoitti sen vikoja ja Nolan oli pakko jättää sen kellarissa hänen kokoelma.

The Yamaha TW125

Kun uusia julkaisuja ilmestyi markkinoille, Nolan on vihdoin poikennut hänen musta moottoripyörä kokoelma. Hän omisti lopulta sinivärisen moottoripyörän, joka oli tyylikäs ja tyylikäs. Istuin oli peitetty harmaalla ja mustalla, kun taas pieni Yamaha-logo oli esillä istuimen oikealla puolella.

Tutustu Nolanin seikkailuihin, avoimiin tiekokemuksiin ja moottoripyörän oivalluksiin, kun selaat hänen verkkosivustoaan täällä www.openroads.fi.

[ Pääsivulle ]

Theme: Overlay by Kaira Extra Text
Cape Town, South Africa